Как ремонтировать автомобиль?
Как ремонтровать автомобиль?
Двигатель
  
КПП
  
Амортизаторы
  
Колеса
  
Передняя подвеска
  
Руль
  
Задняя подвеска
  
Привод колеса
  
Выхлоп
  
Система охлаждения
  
Масло
  
Сцепление
  
Тормоза
  
Фары
  
Сигнализация
  
Стеклоподъемник
  
Акустика
  
Аккумулятор
  
Стартер
  
Другое
  
 

РЕМОНТ ДВИГАТЕЛЯ. КАК ДЕЛАТЬ КАПИТАЛЬНЫЙ РЕМОНТ ДВИГАТЕЛЯ своими руками ♦СВОИМИ РУКАМИ Handmade DIY♦

Похожие видео

Все видео пользователя: YouTube Films.

Оцените видео \"НАНО АКВАРИУМ своими руками\" - https://youtu.be/EgvocALYXc0...

РЕМОНТ ДВИГАТЕЛЯ. КАК ДЕЛАТЬ КАПИТАЛЬНЫЙ РЕМОНТ ДВИГАТЕЛЯ своими руками. ♦СВОИМИ РУКАМИ Handmade DIY♦

Капитальный ремонт двигателя – это ремонтный процесс, во время которого все отдельные узлы двигателя автомобиля и весь двигатель в сборе доводятся до состояния близкого к тому, в котором двигатель вышел с завода. В понятия такого ремонта входит: разборка и очистка двигателя, проверка всех узлов на наличие дефектов и при необходимости их замена, ремонт и приведение в идеальное состояние коленвала, блока цилиндров, систем подачи топлива, масляной смазки и охлаждения, ремонт кривошипно-шатунного механизма.

Не стоит путать этот ремонт с такой процедурой как переборка двигателя. Она включает в себя лишь разборку и замену тех элементов, которые пришли в негодность. Кап ремонт двигателя делается тогда, когда определяется низка компрессия и потеря мощности ввиду этого из-за естественного пробега автомобиля.

Признаки.

Определить, что двигатель автомобиля требует капитального ремонта можно по таким признакам:

Снижение давления масла и стуки в КШМ, которые возникают через износ подшипников скольжения или вкладышей коленвала.

Повышенный расход масла и темно-седой цвет выхлопных газов, сниженная компрессия. Падение компрессии может быть вызвано прогоранием клапанов или прокладки главного блока цилиндров. Повышение расхода масла вызывается многими причинами, как то снижение эластичности маслосъемных колпачков газораспределительного механизма или закупоривание сгоревшим маслом маслосъемных поршневых колец.

Естественный износ узлов цилиндро-поршневой группы, износ продольного хождения коленвала или его шеек. Проблемы с этими узлами диагностируются с использованием специальных приборов: нутромера, микрометра и других.

Инструменты, которые используются в диагностике

Чтобы точно определить потребность в капитальном ремонте ДВС нужно использовать некоторые инструменты: стетоскоп, манометр, нутромер, эндоскоп, компрессометр.

Этапы кап ремонта двигателя.

Весь капитальный ремонт двигателя пошагово можно разделить на несколько этапов:

1) Снятие двигателя, его разборка и очистка всех узлов в отдельности.

2) Идентификация повреждений на всех деталях, определение степени износа.

3) Поиск дефектов в деталях двигателя:

определение наличия трещин на блоке двигателя;

измерение зазоров;

дефектовка коленчатого вала;

измерение геометрии всех трущихся деталей, сравнение размеров с заводскими и определение отклонений от нормы.

4) Ремонт ГБЦ:

ликвидация трещин;

замена или же, реставрация направляющих втулок;

замена или, при возможности, восстановление фасок сёдел клапанов;

установка новых маслосъемных колпачков;

замена или реставрация распредвала, клапанов, толкателей.

0:26 - что такое капитальный ремонт двигателя;

1:00 - мойка деталей;

1:25 - опресовка;

2:10 - проверка трещин головки;

3:40 - дефектовка деталей;

9:45 - обработка головки блока цилиндров.

КАНАЛ ДЛЯ КРЕАТИВНЫХ #DIY_CAM - https://ali2.ru/g1aOvsY2

Данный канал создан для тех кто любит жизнь, кто любит творить своими руками для независимых, целеустремлённых и творческих людей. Контент канала будет состоять из видео, на которых будет рассказано как делать различные вещи своими руками. Причём видео будут касаться абсолютно

разных сфер деятельности, главный критерий - \"сделай сам\".

ПЛЕЙЛИСТЫ КАНАЛА:

1. МАШИНЫ И МОТОЦИКЛЫ - https://ali2.ru/g1R974eu

2. СТРОИТЕЛЬСТВО И РЕМОНТ - https://ali2.ru/g1KkvFu9

3. МОБИЛЬНЫЕ УСТРОЙСТВА И КОМПЬЮТЕРЫ - https://ali2.ru/g17PYuGk

4. СДЕЛАЙ САМ - https://ali2.ru/g1s7KKEb

Присоединяйтесь:

FACEBOOK - https://ali2.ru/g11cDIqR

TWITTER - https://ali2.ru/g19zmdV7

VK - https://ali2.ru/g11N6VJ8

OK - https://ali2.ru/g12xWJtQ

INSTAGRAM - https://ali2.ru/g1i972mY

GOOGLE + - https://ali2.ru/g1BU72No

LIVEJOURNAL - https://ali2.ru/g1S6LijG

TUMBLR - https://ali2.ru/g1DZkiai

REDDIT - https://ali2.ru/g1jrO4eZ

BLOGGER - https://ali2.ru/g1eqnZC4

DIGG - https://ali2.ru/g1sZfJ2L

PINTEREST - https://ali2.ru/g1Mm0159

AMEBA - https://ali2.ru/g17w9L9t

LINKEDIN - https://www.linkedin.com/groups/696422...

Мой канал на YouTube ♦СВОИМИ РУКАМИ Handmade DIY♦: https://ali2.ru/g1xMFhlG

Мой канал на YouTube ♦СДЕЛАЙ САМ своими руками How to DIY♦ - https://ali2.ru/g1fAwRV5

Интересно своими руками по принципу \"сделай сам\" осуществлять ремонт, особенно ремонт дома, ремонт квартиры. Строительство это очень увлекательная сфера, где применяются многие навыки, такие как: сварка и полировка, шлифовка и окраска, покраска и утепление, а также гидроизоляция и кладка, шпаклевание и укладка, а также штукатурка. Креативность это главная составляющая творчества. Приятно мастерить различные поделки, самодельные устройства полезные в быту. \"Умелые руки\" это основной залог креативности. Самостоятельная шумоизоляция и разборка, установка, а также обслуживание различных вещей это так увлекательно. Замена и восстановление, а также обшивка и обивка различных элементов авто своими руками даёт мужчине ощущение целостности. Тюнинг и регулировка машин это вообще бомба.

Поблагодари авторов это видео! Напиши СПАСИБО в комментариях!

Greetings on the channel "Auto Master". With this clip I start a series of programs about what is a qualitative major overhaul of the engine and how to test the competence of the master..

There will be a lot of information, so do not hesitate to subscribe, ask questions, comment..

What is engine overhaul? A major overhaul of the engine is a complete restoration of all the factory characteristics of the motor. You can hear the word engine bulkhead, but I will not use it, because they do not sort out the engine, but potatoes..

For example, I'll take the head of the block cylinders from the engine 3-ВЗЕ and will conduct on it all the necessary operations..

The head of the engine block has a number of problems, so when watching a video, keep this in mind. After disassembling the engine, the first thing to do is to thoroughly wash its parts. This procedure is best done in a special sink..

Washing for engines is arranged in the same way as a dishwasher. In it we put the engine part, turn it on, close it and the hot solution does its job..

After cleaning the engine parts, it is necessary to perform the obligatory procedure for checking the cylinder head for cracks..

This procedure is called crimping the cylinder head. It is held on a special machine. Let's see how it works. The cylinder head is installed in the machine and all water holes except one are plugged with rubber seals..

In the remaining hole of the cylinder head, air is supplied at a pressure of 4 atmospheres by means of a special plate with a nozzle..

Then, the cylinder head is immersed in water, with a temperature of 70 degrees, and if we see bubbles, then the head is leaking and there is a crack..

The design is completely assembled, the pressure in the system is kept. It's time to dive..

We see that there is a crack in the cylinder head of the engine. Diagnostics can be completed. The cylinder head can be thrown away..

After we were convinced that the engine head has no cracks, it is necessary to conduct a defect in all other parts..

To do this, we need high-precision equipment, namely, a special table with a set of prisms, where the parts will be installed..

Indicator of the watch type for checking the heartbeat. A set of micrometers for checking outer diameters. A checker for checking internal diameters and a special set of end measures, which is needed to check the most precise equipment..

Since in the process of operation it may give some errors. We begin the test by measuring the beating of the camshaft of the engine. We will establish a cam-shaft in prisms, we fix the indicator and we will begin to rotate a cam-shaft..

The indicator arrow will run with us. If the values ​​from the minimum to the maximum reading are greater than 3 divisions, then this camshaft can not be installed..

The camshaft is normal, so we will continue the measurement..

Now we need to create a table of diameters of the necks of the camshaft of the engine. To do this, use a micrometer..

Each camshaft neck is measured and recorded in a notebook. We will need all these dimensions in the future..

After we created a table for the size of the camshaft necks, we need to create a similar table for the engine's camshaft bed..

I'll tell you about the head cover of the head of the block of cylinders. The cover is part of the head of the block of cylinders..

It has its own serial number and direction, so they can not be moved from one head to another, and you can not change the order of installation..

In order to measure the diameter of the bed of the head of the block of cylinders, I need to know the approximate size..

Previously, I measured it, it is about thirty-four millimeters. Next, I take the end measures and dial thirty-four millimeters..

Using a micrometer, set it to the selected size..

After, I take the gage and put it on it. 0..

Then, I fasten one of the covers of the head of the block of cylinders to the required tabular moment and measure the deflection of the caliper..

The diameter is 34 millimeters plus or minus the deflection of the gage..

We carry out a similar operation for all necks and engine beds..

Then subtract one value from the other and get the camshaft and head clearance engine block..

Next, we need to compare the indicators with the tabulated values ​​and already make a decision -.

You need to repair the engine, or install the head of the block of cylinders as there is. In addition to dry figures, visual inspection is very important. Let's do a visual inspection of the motor beds. Bedding should be even without any scoring and stripes. Here at us on a head of the block of cylinders it is visible that there are serious badasses as in the bed itself and in the lid..

Such a head of the block of cylinders is certainly not to be installed. In this case, repair of the head of the block of cylinders is required. But the repair of each bed of the head of the block of cylinders is quite expensive operation. Therefore, it is easier to find another head of the block of cylinders, and this head of the block of cylinders to throw out..

We had to throw out this head of the block of cylinders two times. The first time - when the head of the block of cylinders began to flow. The second time we saw that beds of the head of the block of cylinders required recovery. Let's move on to diagnosing the engine valve. The engine valve has a non-working zone and working..

We need to measure the difference. For this, take the smallest micrometer and measure in inoperative valve area..

Remember. Now measure in the working area of ​​the valve..

Turn the valve 90 degrees and measure again..

We choose the most minimal values. If the difference between the working area and the inoperative zone of the valve is more than two hundredths, then such a valve must be replaced..

After we have made a defect in the valves, we need to make defect of their guides..

The valve is inserted by the guides and the gap between the valve and the guides must not exceed six hundredths..

If the gap is greater, then the valve will dangle and break the landing seat..

We already measured the diameter of the valves and we have it turned out 7.56. Let's measure the diameter of the guide. To measure the diameter of the rails, a set of special pilots is used..

I take the pilot 8.03 and try to insert it. He does not put it on me..

Then I take the pilot 8.02 and he easily comes in. Hence, we have a bushing diameter of more than 8.02..

And the difference between the valves is just over 6 hundred parts and the bushing needs replacement..

We proceed to the next stage of the engine diagnostics. Now, we need to check how much the plane of the head of the block of cylinders we have even. For this, you can take advantage of the local ruler. But I do not see any sense in this, because we need to process the plane in Anyways..

If someone tells you that you do not need to process the head of the block of cylinders during repair, then it is not worth it trust..

The head of the block of cylinders will be machined on a special machine. For this, we first need to set very smoothly the head of the block of cylinders..

For this we use the indicator. We set the indicator in one corner of the head of the block of cylinders to zero. Then we will check its four points to zero..

If we have a deviation from zero, then the head of the block of cylinders will need to be set so that the deviation disappears..

After that, you can turn on the machine to begin processing the head of the block of cylinders..

The processing of the head of the block of cylinders is complete. In order for it to become even we they took just five hundredths of a millimeter..

On this diagnosis of the head of the block of cylinders can be considered complete and it is possible to move to recovery the head of the block of cylinders. But It will be in another series. To this, subscribe will even more interesting. All goodbye.




Обратная связь
 Ремонт авмомобиля   ©   2019